dijous, 30 de maig del 2013

REFLEXIONS SOBRE PLANS I PROJECTES DE MILLORA I DOCUMENTALS


Amb l’entrada del dia d’avui, vull fer un parell de comentaris de les exposicions de documentals i projectes de millora dels meus companys de classe.

Entre els companys que estan a diferents escoles i que han realitzat  el projecte de millora vull destacar una cosa que no sabia, i és que cada un ha viscut l’elecció del tema d’una forma diferent, uns triat per ells i altres per l’escola o per el tutor. Entre els temes que s’han triat penso que n’hi ha alguns molt interessants i que m’agradaria poder treballar en les meves futures pràctiques a 3-6 anys. Per tot això volia dir que tots i totes mereixen unes gràcies de part meva ja que  el seu treball ha estat molt enriquidor per jo, he après i m’ha agradat molt saber com ha viscut aquestes experiències, sensacions, recerques per documentals...

Per tot això, volia dir que era el que més m’ha cridat l’atenció de les explicacions fins ara exposades i perquè m’ha cridat l’atenció són:

-          Documental, El canvi de bolquer: el canvi de bolquer és un moment molt important dins la vida dels més petits. Amb aquest documental he pogut veure la importància que li donen ells i que l’infant d’alguna manera segur que agraeix. És de sempre anar amb presses en el moment de fer el canvi de bolquer ja sigui perquè hi ha molts de nins, perquè ja es hora de fer altres coses..., doncs ara crec que sempre pensaré amb aquest documental, ja que és un moment ideal per tenir un contacte més a prop amb l’infant i poder-li fer arribar moltíssimes coses que les necessita qualsevol nin o nina.

 

-          Documental del bon dia (escoleta es Molinar): el bon dia diria que és un moment important dins la jornada a l’escoleta on cada nin o nina té el seu moment. M’agrada molt que en l’escoleta que hem vist, deixen que els nins i nines participin, diguin coses, cantin, puguin penjar la seva fotografia... inclús en el més petits que moltes vegades no fan aquest tipus d’activitat ja que diuen que són molt petits i no fa falta. Per jo deixar que els nins i nines ajudin, demostra que se lis dona importància als nins i a les coses que fan i penso que és una forma de que aprenguin coses.

 

-          Projecte de millora, l’art a l’escola d’infantil:  quan vaig saber el tema que feien les meves companyes, en un primer moment vaig pensar que era un tema molt atractiu i divertit i que a la vegada sembla molt interessant.

 Per les meves companyes crec que ha estat tasca difícil, degut a que l’actitud dels professionals del centre. Els mestres estaven desmotivats i crec que el necessitaven era una actitud bona amb imaginació, recerca... per aconseguir un bon resultat sobre aquest projecte.

-          Projecte de millora, el racó del moc: m’ha semblat una proposta interessant, que mai he posat en pràctica però que si que conec a gent que treballa amb això. Amb coses com aquestes crec que es deixa demostrar als infants que poden ser autònoms dins la seva aula.

Les competències que  he treballat amb aquesta entrada són: 1.3 i 1.4 (ja que a partir de tot el que ens ha exposat els companys he pogut ampliar la meva formació, arribar a conclusions i contrastar informació)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada