divendres, 1 de març del 2013

PUNT DE PARTIDA ENVERS LES COMPETÈNCIES


Primer de tot partiré explicant que en aquest moment  jo no estic fent practiques, ja que aquestes les tenc convalidades del cicle formatiu de grau superior d’educació infantil, per tant parlaré des de la meva experiència quan les vaig fer en el seu moment o de la feina que he fet en escoletes.

Les competències esmentades, les quals treballarem a reflexió i innovació, se que són molt importants treballar-les, reflexionar sobre les que ja tenc adquirides i aprendre de les que crec que encara no he adquirit.

Des de fa molt de temps pens que el meu aprenentatge és suficientment autònom i que jo en sí som autònoma. M’agrada molt aconseguir les coses per jo mateixa i sobretot quan veus que després de tot allò que creies que no podies aconseguir, tampoc és tan difícil aconseguir-ho amb èxit, ja que pens que d’aquesta forma es demostra que si ens esforcem i cercam podem aconseguir-ho, però saber en tot moment que l’ajuda dels altres i l’experiència d’altres mestres ens ajuda també a formar-nos.

Des de sempre he pensat de la importància que té el fer una recerca d’informació, però fer aquesta amb CRITERI,  per això de la importància que és cercar, revisar, contrastar... (sobretot jo en aquest cas amb revistes o inclús amb les noves tecnologies que hi ha en l’actualitat, com puguin ser pàgines webs, llibres online...). L’ajuda de tot això, ja sigui per augmentar la informació de la que disposem, contrastar-la... ens poden ajudar a resoldre qualsevol dubte que tinguem.

Jo sempre he tingut clar que tenc unes coses que se me donen millor que unes altres i que hi ha coses que les puc demostrar molt millor que unes altres. Valor quan veig que desenvolupo correctament aquelles coses que vull demostrar, però se que quan no és així com voldria es important augmentar el propi procés amb diferents sistemes (ajudes).

Fins ara crec que he estat una persona creativa en el moment de treballar amb els infants i se de la importància que té el saber treballar amb ells, ser creativa per poder cridar l’atenció dels més petits però sempre tenint en compte el seu nivell, i fins on poden i volen arribar.

Els mestres pens que hem de saber treballar junts, que això és essencial en aquesta professió que s’ha de saber ensenyar i compartir amb els companys de feina i demanar ajuda quan és hora.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada